دانشگاه های خصوصی ترکیه

شروع ثبت نام دانشگاه های خصوصی ترکیه - پذیرش رایگان - مشاوره رایگان تماس بگیرید

لیست دانشگاه های خصوصی ترکیه

حدود 55 دانشگاه خصوصی در ترکیه وجود دارد که از این تعداد حدود 90% در شهر استانبول و 10% باقی مانده در شهرهای آنکارا و ازمیر واقع شده اند. 5 دانشگاه خصوصی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران در ترکیه در سال 2023 عبارتند از دانشگاه های کوچ ، باهچه شهیر ، باشکنت ، آجی بادم و یدی تپه.

أخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه با شرط معدل می باشد و آزمون ورودی ندارند. شرط معدل برای تحصیل در رشته های پزشکی ، داندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت معدل بالای 18 است و برای سایر رشته ها معدل بالای 14. شهریه دانشگاه های خصوصی نیز بصورت سالانه است با این تفاوت که شهریه ها به دلار محاسبه می شود. از همین رو هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور بالاتر است.

برخی دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز به اندازه دانشگاه های دولتی این کشور از سطح آموزشی خوب و مطابق با استانداردهای کشورهای اروپایی برخوردار هستند. دانشجویان بین المللی دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز برای اسکان خود باید یکی از راه های اسکان در خوابگاه های خصوصی ، اجاره مسکن و یا خرید ملک را انتخاب کنند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی ترکیه برای رشته های پزشکی ، داندانپزشکی و داروسازی از اوایل اسفند ماه شروع می شود و برای مابقی رشته ها علاوه بر پذیرش مهرماه امکان اخذ پذیرش برای ترم بهاره نیز وجود دارد. زبان آموزشی در دانشگاه خصوصی و یا دولتی به دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد که متقاضیان می توانند برحسب علاقه ویا شرایط خود یکی از این دو گزینه را برای تحصیل انتخاب کنند.